söndag 30 december 2012

2013!

Hej!
Det här blir kanske det sista inlägget i år :(
Men kanske inte???
Jag tänkte i alla fall att vad kan vara bättre än en bok recension som sista inlägg, och då kom jag på en bok recension på en ENORMT BRA BOK!!! Det är då Divergent som jag älskar!!! Helt klart en av mina favorit böcker. 

P.s jag har ändrat lite i mina recensioner...


Divergent


Titel : Divergent
Original titel : Divergent 
Författare : Veronica Roth
Bok förlag : Modernista

Handling : I Beatrice Pryors dystopiska hemstad Chicago är samhället uppdelat i fem falanger: De ärliga, De osjälviska, De tappra, De fridfulla och De lärda. En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice står valet mellan att stanna kvar med sin familj hos De osjälviska eller att vara den hon innerst inne är.
Hon gör ett val som överraskar alla, inklusive henne själv. Under den hårda initieringsfas som följer, döper Beatrice om sig till Tris och tvingas utkämpa strider mot sina medkandidater för att upptas av De tappra. Bara de tio bästa släpps in, de övriga tvingas leva utanför samhället som falanglösa. Under extrema fysiska och psykiska prövningar måste Tris avgöra vilka som är hennes verkliga vänner och vad hon egentligen känner för sin mystiske instruktör, Four.
Tris bär också på en farlig hemlighet. När samhället hotas av våldsamma konflikter inser hon att den skulle kunna rädda de människor hon älskar. Om den inte förgör henne först...

Min åsikt : Som vi säkert vet så ÄLSKAR JAG DENNA BOK! (Spoiler varning) Efter som hon valde "De tappra"  så var ju Peter med i samma grupp och det han gjorde mot henne (försökte döda henne) gjorde så att jag gillar honom mer än vad jag gjorde innan. Och när det kommer till Four... Hmm... Jag tror att jag har en hata älska relation till han. Men allt som allt SUPER DUPER BRA HIMMLA BOK!!!

Ha det bra och hej då!

Bok hälsningar / Olivia :D

OCH SNART GOTT NYTT ÅR!!!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar