lördag 2 februari 2013

Järnkonungen



 Titel : Järnkonungen

 Författare : Julie Kagawa

 Sidor : 384

 Bokförlag : Harlequin

 Engelsk titel : The Iron King

 Gener : Paranormal Romance







Handling : Meghan Chase är tjejen som är så där "opopulär", Men hon har en kompis, Robbie Goodfell. Men han blir plötsligt väldigt överbeskyddande. Hennes fyraåriga lille bror blir skadad så skyller föräldrarna på deras hund. Men det var egentligen inte hunden, det var en bortbytling. En varelse som tar över ett litet barn och stannar kvar tills man har hittat det riktiga barnet. Men hon vet inte att han inte är i den riktiga världen. Han är i landet Aldrig. Det visade sig att Robbie inte är den han säger att han är, han är magisk. Och Meghan är tydligen en Alvprinsessa...
Och sen beger dom sig in i landet Aldrig...

Min åsikt : Herre guuud! Det här är en väldigt bra bok, den var som fast klistrad i mina händer i princip hela tiden. Det är en sådan bok som jag bara inte kan få ut i skallen (det vill jag inte heller), Men jag blev såå frustrerad på slutet. Dumma Ash... Jaja jag får väl se hur det blir i dom andra böckerna. Men en sak som jag tycker är konstigt är Robbie/Robin/Pucks namn, Vad heter han !!?? Jag tror att man egentligen får veta det jag tror bara att jag har glömt bort det...



Betyg :

 


Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D

2 kommentarer:

  1. Och enligt mig blir serien bara bättre och bättre för varje del! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag måste verkligen läsa den där boken, alla säger att den är så bra.

    SvaraRadera