fredag 15 mars 2013

Skuggkysst


KAN INNEHÅLLA SPOILERS!!!

Titel : Skuggkysst (#3 Vampire Academy)

Författare : Richelle Mead

Sidor : 459

Bokförlag : Bonnier Carlsen

Engelsk titel : Shadow Kiss

Gener : Vampyr, drama, kärlek, äventyr

Handling : Det är vårtermin på S:t Vladimirs skola för vampyrer. Rose Hathaway ska snart ta sin high school-examen och lämna internatet tillsammans med sin vän Lissa.

Rose ser fram emot ett nytt liv utanför skolan, men efter sin vän Masons död under jullovet har Rose mått fruktansvärt dåligt. Hon ser oförklarliga, skrämmande saker, har svårt att koncentrera sig och om nätterna drömmer hon hemska mardrömmar. Det känns som om hon håller på att bli tokig och hon är så arg!

Rose bär också på en hemlighet, som hon inte ens berättat för Lissa: Hon är förälskad i sin handledare Dimitri. Och nu verkar det som om han också är beredd att visa sina känslor för Rose.

Men tyvärr är det inte tid för kärlek, utan krig. En stor grupp onda vampyrer, strigoi, anfaller skolan och det blir många smärtsamma förluster ...


(Handling tagen från Adlibris)

Min åsikt : Ahh! Jag blir galen!!! Den här boken, den här boken är bra! Vi börjar med det braiga (ja, jag vet att det inte är ett riktigt ord) det är bra att hon dödar strigoi, hon får ihop det med Dimitri! Och att hon ser Mason, och jag älskar Mason. Men tydligen inte längre för han försvann... Typiskt... Och sen till det dåliga, Dimitri blev en striogi... SÄMST! Och jag gillar ändå inte Dimitri så värst mycket. Jag ville att det skulle vara Mason som "vann hennes hjärta"... 

Varför gillar jag typ aldrig killen som tjejen blir kär i!? 

Och jag blev väldigt överraskad av Adrian, att han nästan blev lite allvarlig där i slutet. Men jag blev så arg när Rose lämnade Lissa, dumma Rose... 

Men när Rose flög ifrån Victors rättegång och dom var tvungna att landa då blev jag väldigt glad, för hon såg Mason! Men jag längtar väldigt mycket tills jag får läsa nästa bok!

Betyg :


 
 Ha det bra och Hej då(utropstecken(jag har gjort så många utropstecken i det här inlägget, så))

Bokhälsningar /Olivia :D

1 kommentar:

  1. Hej :) Jepp jag visste att Divergent skulle komma ut på film, men jag tycker tyvärr inte att det är rätt person som ska spela Tris :( Men den ska bli kul att se när den kommer :D

    SvaraRadera