måndag 1 april 2013

Löftet

 KAN INNEHÅLLA SPOILERS!


Titel : Löftet

Författare : Richelle Mead

Sidor : 522

Bokförlag : Bonnier Carlsen

Engelsk titel : Blood promise

Gener : Vampyr, äventyr

Handling : Roses värld rasar samman när hon måste välja mellan att stanna som beskyddare åt sin bästa vän Lissa eller hålla sitt löfte till Dimitri. De hade varit helt överens om att de hellre ville dö än leva som själsdöd mördarmaskin, som strigoi. Och nu är Dimitri en strigoi.

Rose väljer att lämna Lissa och skolan och reser till Ryssland för att leta upp Dimitri. Det är inte lätt att hitta en person som inte vill bli funnen i ett så stort land, det tar tid. Under den tiden lär Rose känna Dimitris familj och hur det är att leva utan för skolan.

Till slut, efter många, många nätters jakt, är det rätt strigoi hon fångat. Men hur lätt är det att döda den man älskar? Ett ögonblicks tvekan och allt vänds upp och ner!


(Handling tagen från Adlibris

Min åsikt : ... En otroligt bra bok, gud jag vet inte ens vad jag ska skriva. Den var så frustrerande men på ett bra sett (???) Men varför dör aldrig Dimitri, kan han inte bara dö så att Adrian och Rose kan hoppa och skutta på en sommar äng. Men det är ändå bra att han lever, för jag gillar honom fortfarande men jag gillar Adrian ännu mer. Men undra varför han inte dog? Var det för att hon inte tryckte in pålen djupt nog? Antagligen... Och jag har inte glömt bort min älskade Mason. Men han kommer väl aldrig tillbaka...

Betyg :
En bra bok om du gillar äventyr,spänning, vampyrer och kärlek.


Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar