måndag 22 juli 2013

Angelfall

Titel : Angelfall (Penryn and the end of days book 1)

Författare : Susan Ee

Sidor : 326 

Bokförlag : Hodder

Original titel : Angelfall 

Gener : Apokalyps (Är det en gener?), paranormal romance, äventyr

Handling : 

It's been six weeks since angels of the apocalypse descended to demolish the modern world. Street gangs rule the day while fear and superstition rule the night. When warrior angels fly away with a helpless little girl, her seventeen-year-old sister, Penryn, will do anything to get her back. Anything, including making a deal with an enemy angel. Raffe is a warrior who lies broken and wingless on the street. After eons of fighting his own battles, he finds himself being rescued from a desperate situation by a half-starved teenage girl. Traveling through a dark and twisted Northern California, they have only each other to rely on for survival. Together, they journey toward the angels? stronghold in San Francisco where Penryn will risk everything to rescue her sister, and Raffe will put himself at the mercy of his greatest enemies for the chance to be made whole again.

Min åsikt : 

................................................................... (ect...) Det skulle kunna vara hela den här recensionen, massa punkter... Men det är ju inte någon åsikt så jag får väll  göra det normalt.

Jag vet ärligt talat inte vart jag ska börja. 

Jag älskar hur Susan har gjort Penryn stark, och att hon vet hur man försvarar sig själv. Jag menar alla älskar ju en tuff tjej i en bok. En sak jag var lite irriterad på var Raffe i början. Jag bara sov hela tiden. Men jag gillar att hans namn låter som Raw feet. Och att han säger åt henne att springa hela tiden.

Först så trodde jag att Paige var 17, men det var ju extremt fel. Jag måste verkligen börja läsa på dagen, när min hjärna inte gör uppror. Men hon är 7.

Penryns mamma kan jag ärligt talat säga att jag störde mig rejält mycket på...

STOR SPOILER!!!

 Slutet... Jag älskar det! Men jag visste inte att Raffe gillade henne så mycket! Och jag måste säga tack till han där Bibel eller vad han hette, jag förstod typ aldrig riktigt vad hans namn egentligen var, så jag började kalla honom för Bibel. Och sen blev hon förlamad och aaah! Ge mig den andra boken nuuu!



Det som är så bra är att andra boken kommer ut nu i höst! 


Favorit karaktärer :
Penryn
Raffe
Dee-Dum

Betyg : 

 Ha det bra och Hej då!

Bokhälsningar / Olivia :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar